Dla przeciętnego klienta niezwiązanego ze sprzedażą, ułożenie półek i regałów sklepowych ma jedynie praktyczny wymiar. Jeżeli mogą się swobodnie przemieszczać po sklepie i znaleźć to, czego szukają, to pozytywnie oceniają sklep.

Jak może wyglądać ekspozycja sklepowa?

ekspozycje sklepoweŚmiało można stwierdzić, że każdy sklep jest inny, choć w zakresie poszczególnych branż można wyróżnić pewne podobne elementy. Klienci wchodzą do tych sklepów, do których muszą lub do tych, które im się podobają. Na decyzje zakupowe klientów wpływa wiele czynników, o których musi pamiętać dobry handlowiec. Wygląd sklepu ma duże znaczenie, ponieważ klienci powinni się w nim dobre czuć i móc znaleźć pożądany produkt. Ekspozycje sklepowe powinny zachęcać do wejścia do środka i dokonania zakupu, dlatego też są staranne projektowane. Jako pierwsza liczy się witryna sklepowa, którą klient widzi już z daleka. Powinna przywoływać miłe skojarzenia, być związane z tym, co oferuje dany sklep oraz musi zachęcać do wejścia do środka. Klienci często robią zakupy „od pierwszego wejrzenia”, czyli dużą rolę odgrywa wizualizacja. Jeżeli dany sklep się im spodoba, to na pewno do niego wstąpią, a to już połowa sukcesu. Asortyment znajdujący się wewnątrz lokalu musi być w taki sposób rozmieszczony, aby był dostępny i dobrze widoczny. Jeżeli jest to sklep samoobsługowy, to towary muszą być w zasięgu ręki i wzroku, natomiast w tradycyjnych sklepach, gdzie towar podaje sprzedawca, powinny być jedynie dobrze widoczne i estetycznie wyeksponowane.

Ludzi często oceniamy po wyglądzie i podobnie robimy w przypadku sklepów. Jeżeli ekspozycja na witrynie nas zainteresuje, to istnieją duże szanse, że wejdziemy do środka, a właśnie o to chodzi każdemu handlowcowi lub osobie odpowiedzialnej za wizerunek sklepu.

Related Posts