Najtańsze jednostki nie były wyposażane w szczególnie wygodne podzespoły, a na wielu klasach brakowało zamkniętego obiegu wody. Było to udogodnienie które pomagało komfortowo odbyć nawet bardzo długi rejs, dlatego też wielu kolegów kapitanów montowało taki obieg we własnych jednostkach, korzystając z najróżniejszych rozwiązań technicznych.

Pompy do jachtów dalekomorskich

pompy wody do jachtuZazwyczaj były to konstrukcje dość improwizowane, choć działały bardzo dobrze, jak na warunki w których były wykorzystywane. Coraz częściej zakładaliśmy jednak profesjonalne pompy wody do jachtu, gdyż od kilku lat były coraz łatwiej dostępne, i coraz tańsze. Rodzaj pomp głównie zależał od rozmiarów jachtu, gdyż większe pompy posiadające wysokie ciśnienie ciągu były często zbyt duże, by można było zamontować je na małych jachtach w profesjonalny i bezpieczny sposób. Na małych jednostkach instalowano natomiast pompy o niewielkich rozmiarach, podłączane bezpośrednio do silnika. Pracowały one wyłącznie w momencie gdy silnik jednostki był włączony, aczkolwiek należały do wygodnych urządzeń, nie wymagając zewnętrznego zasilania czy dodatkowych akumulatorów. Najmniejsze pompy były w zupełności wystarczające do stworzenia ciągu wodnego identycznego do tego w budynkach mieszkalnych, i znacznie podnosiły komfort pływania na dowolny dystans.

Większe i bardziej rozbudowane rodzaje pomp, natomiast, mogły posiadać możliwość rozdzielenia ciągu wodnego na kilka linii, dzięki czemu mogły być podłączone do systemów ogrzewania, zapewniając źródło ciepłej wody, lub ogrzewania. Tego rodzaju instalacje wymagały jednak bardzo rozbudowanej infrastruktury, i mogły być montowane wyłącznie na największych jednostkach luksusowych, posiadających wystarczającą ilość miejsca w przestrzeni maszynowej.

Related Posts